Strony

piątek, 1 czerwca 2012

Przepis na babeczki!

Przedstawiam przepis na babeczki jak najbardziej sprawdzony!
Udaje się super a babeczki wychodzą prze pyszne!
Do tego przepisu właściwie nadają sie kazde owoce ja sprawdzilam na truskawkach i rabarbarze :)
Wyszły pycha! Mi z jednej porcji wyszły 22 babeczki na małych dłlkach (ja mam blache z 12 dolkami) jesli ktoś ma inna blache np z 6 wiekszymi to wiadomo ze bedzie ich mial mniej.
A oto przepis :)

Muffinki z owocami i kruszonką


Babeczki:
2 i 1/3 szklanki mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
3/4 szklanki cukru (można użyć jasnego brązowego cukru) 
2 jajka
100g masła
230g naturalnego jogurtu
2/3 łyżeczki aromatu śmietankowego
180-200g umytych, obranych truskawek


Kruszonka:
2,5 łyżki zimnego masła
4 łyżki mąki
4 łyżki jasnego brązowego cukru
6 łyżek płatków migdałowych
1/2 łyżeczki cynamonu


Kruszonka:
1. Wymieszać razem mąkę, cynamon i cukier. Dodać posiekane masło i rozcierając je palcami z mąką, zrobić kruszonkę. Następnie wsypać płatki migdałowe i wymieszać.  


Babeczki:
2. Masło roztopić.
3. Truskawki drobno pokroić.
4. Wymieszać razem mąkę, proszek do pieczenia i sodę.
5. W drugiej misce wymieszać jogurt, jajka, aromat i masło.  Dodać cukier i mąkę, krótko wymieszać (ciasto wychodzi gęste).  Wsypać pokrojone truskawki, delikatnie, krótko wymieszać.
6. Ciasto przełożyć do formy na muffinki wyłożonej papierowymi foremkami lub posmarowanej masłem i posypanej mąką. Na wierzch babeczek położyć kruszonkę, lekko ją dociskając do ciasta.
7. Muffinki piekłam w temperaturze 190oC przez około 25-28 minut (ja je piekę trochę dłużej) na funkcji góra-dół.


Udanych wypieków:)

1 komentarz: